Fredag&Lördag, Ullared!

Nu har vi kommit hem från Ullared. Dessa två dagarna var väldigt roliga.
Första dagen; Vi kom fram vid halv 7 tiden, mamma och jag åkte direkt upp till Ullared för att gå och kolla lite, och även handla en del. Vi var där i ungefär 2 timmar till dem stängde såklart vilket dem gjorde klockan 8. Tog bussen tillbaka ner. Förr gick där ett litet sött tåg från Campingen och upp till varuhuset, men nu har dem tagit in en stor buss istället som kör var 20;e minut. Jag själv tyckte det var mysigare att åka tåget än buss, menmen. När vi kom ner hade pappa börjat på maten, det blev fläskfile med klyftpotatis och sås. Gott!
Dag 2; Jag och mamma gick upp redan klockan 7 för att kunna åka upp vid 8 tiden till Gekås (varuhuset). Vi tog bussen vid halv 8, där vi sedan gick ända till halv 12 tiden. Pappa dock kom inte förrän när vi var klara, men han handlade allt sitt på 10 minuter så där har ni förklaringen. Det var kul i alla fall att åka dit!
Ni som aldrig har varit där, åk dit! Det är så mycket fina saker till väldigt billiga pengar.



Campingen.

Lite av shoppingen.



Badplatsen där vi fiska, jag och pappa doppa även oss! Fast ingen perfekt bad temperatur i vattnet precis. Men annars är det en väldigt fin badstrand där + bryggor att vara på under sommar tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0