Börjar jag skriva här igen :)

Har inte skrevit på ett tag här på denna blogg eftersom jag testat på 2 andra också. NI kanske känner igen dem? Finest.se och metrobloggen.se! Men jag tycker nog denna bloggen är mycket bättre och roligare att skriva på ändå efter många om och men.

Idag var det första skoldagen på 10 dagar. Det har ju varit påsklov som säkert alla vet! Det har varit riktigt skönt att slippa skolan, att stressa med massa läxor osv. Bara kunna vara hemma och sova om man vill det, eller festa... ja vad man nu känner för att göra just då.

En sak som jag verkligen älskar! Det är att det börjar bli sommar nu. Man känner verkligen av det i luften! Några dagar på lovet låg jag på min altan och solade i bikini! Kanske låter sjukt, men det var faktiskt inte så kallt. Dem dagarna jag gjorde det var de 18 och 17 grader ute. Okej det var lite kyligt när de kalla vindarna kom, men när det väl var helt vind stilla så var det riktigt skönt. Är det fler än jag som älskar sol vädret? Eller är ni mer för vintern kanske... ? :)

Nu är det ungefär bara 2 månader kvar till nästa lov. Det bästa lovet som finns! <3 Kan ni själva försöka lista ut vilket jag menar? Jag menar såklart SOMMAR LOVET. Det börjar den 12;e juni! Jag åker till Kroatien antingen 12e eller 13e juni oh vad skönt det ska bli! Sol, bad, och bara slappa. Längtar sjukt mycket tills det kommer! Ska vara borta cirka 4 veckor då, kommer ni sakna mig? :) Ska ha med mig datorn ner där också, så jag ska försöka skriva på min blogg där också. En annan skönt sak med sommarlovet är ju att såklart slippa skolan en väldigt lång tid, i like! När jag kommer hem från semestern runt den 12 juli så ska jag börja på kör skolan ;D äntligen! Ska försöka klara av så mycket som möjligt innan jag fyller 18 (som jag gör den 13 mars) så jag bara har uppkörningen och uppskrivningen kvar då! Vill ha körkort, måste fixa det så snabbt som möjligt. Både för det kommer bli enklare att ta sig till olika ställen + enklare att skaffa jobb. Dessutom slipper mina föräldrar köra mig var jag än ska, som dem gör nu. Lite synd faktiskt! haha. Men nu kommer problemet, att skaffa bil! För att skaffa bil behöver jag pengar, för att ha pengar behöver jag ett jobb. Alltså måste jag fixa ett jobb, och samtidigt hinna med skolan^^ litet beskymmer men det löser sig. Ska skriva klart min Cv sen gå och söka jobb på lite olika ställen. Både sommarjobb tills när jag kommer hem + jobb efter jag slutat skolan. Får se hur det går :)
En annan sak jag också måste berätta om är att jag fått nytt rum. Nu har jag 2 rum istället för 1 :) Det är riktigt nijce kan man säga. Men det är ganska tomt nu, har inte hunnit köpa saker än. Med saker menar jag; soffa, tv hylla osv! Men det kommer :) Så nu ska jag ha ett sovrum och ett tv rum :) Kolla här under så kommer det en bild på de.
 

Det rummet ni ser närmst ska vara sovrum, men är just nu tomt eftersom jag målat om i rummet :) Så allting står in tryckt i det andra rummet. Men det som alla saker är i ska i alla fall vara tv rum :) Det är 20 kvm stor nu ungefär, snacka om perfekt. Det blir säkert bra när jag väl är klar helt och hållet med det.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska nog sova lite! Är sjukt trött. Hörs antingen senare eller imorgon. Här under kommmer en lite nyare bild på mig. Har verkligen brist på bilder nu! Måste tas nya snart...



Hejdå :) / C.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0